Bir Kanlı Ay'ı Daha Sonlandırdık...

Kanlı Ay nedir diye her blogta olan klişe bir başlangıç yapacağım. En kısa haliyle sizi sıkmadan devam edeceğim.
Kanlı Ay herhangi bir ay tutulmasıdır. Neden kanlı ay denildiğini ise şöyle açıklayabilirim ;
Dünya bir kara kedi gibi ay ve Güneş'in arasına giriyor ve ay kızıl tam kızıl olmamakla birlikte turucumsu bir hal alıyor. Bu renk cümbüşünün de nedeni Güneş'in ışınları Ay'a direkt ulaşmıyor ve Dünya'nın atmosferinden geçtiği için ışınlar kırılıyor. Böylelikle Ay bu renge dönüşüyor. Aya geceyi yaşatan Dünya 3 saat 54 dakika sonra aradan çekiliyor ve Ay tekrardan gündüze geri dönüyor. Kısacası hikayesel anlatımı bu. 

Tabi sosyal medya yine ay fotoğrafları ile çalkalandı durdu. #AyTutulması hashtagiyle yüzbinlerce kişi kendi çektiği fotoğrafları yayınladı. Onun yanı sıra yine bir sürü espiriler yapıldı. ''Ay bile tutuldu sen bana tutulamadın,ay tutuldu tamam da benim sana tutulmam ne olacak?'' gibi yine sosyal medya üzerinden aşk acısı çekenlerin gözdesi oldu bu ay tutulması :) 

Ay tutulurken ben de tabiki fotoğrafladım. 


22:30 suları ilk tutulma anları 

Köşede de ufacık bir Mars'ımız çıkmış. Ama ufak göründüğüne bakmayın çünkü dün gecenin kralı oydu. Ay'dan bile parlak bir gezegen olarak günün yıldızı seçtim onu :)

Bu fotoğraf daha tutulmanın ilk zamanlarıydı. Ben çok keyif aldım. Böyle değişik doğa olayları beni hep heyecanlandırır. Bu olayın gündüzü çok yağmurlu ve bulutlu geçse de sanki biz izleyelim diye bütün bulutlar dağıldı :) bir de 2 tane yıldız kaydı dün gece. Dileklerimizi dileyip,çaylarımızı yudumlayıp oturduk. Umarım evrene olan pozitif düşüncelerimiz ulaşmıştır. Buna hepimizin ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Akıl ve ruh sağlığı bütün ülke için çok önemli :) Bu tutulmayı izlerken de bize şarkılar eşlik etti. ( Size her anımda müzik var demiştim :) )

Size bu gecenin sabahından birkaç kare paylaşmak istiyorum :)

Saat 18:30 suları ve yağmurdan sonra Urla
Yağmurlu bir çiçek :)

İşte bir ay tutulmasını böylelikle sonlandırmış bulunuyoruz...
Dün herkesin gözleri gökyüzündeyken,Ay'dayken bugün kimin gözü Ay'da gökyüzünde olacak bilinmez. Apartman pencerelerinde kafasını uzatıp 'ay nerede?' diye serzenişte bulunanlar,ayı görmek için parklara koşanlar (parkta 50-60 kişi toplandı diye TOMA getiren canım memleketim yine çok sevecen (!) ) , benim gibi evinin terasından seyredenler bugün siz yine de aya bakın olur mu? Çünkü gecemizin güneşi olmaya devam edecek. Güneş kadar Ay da bakılmayı hakediyor :)

Son olarak dün Ay tutulduktan sonra bir fotoğraf daha çekmek istedim. Bu fotoğrafla yazımı sonlandırıyorum.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere , hoşça kalın :))



Yorumlar

  1. Yazmış olduğunuz makale çok hoşuma gitti. Akıcı bir dil ile yazmışsınız. Film ve dizi izleyerek yorumlarınızı
    makale olarak yazabilirsiniz. Bunun için tabi film izlemeniz gerekiyor :) Dilerseniz film izlemek için sitemize
    göz atabilirsiniz.

    https://www.filmfullizlehd.net

    YanıtlaSil

Yorum Gönder